Do you have questions? We are here to give you answers.
Below we have prepared the most frequently asked questions about the services we offer. If you still can't find an answer, don't hesitate to contact us.
General information
Bookings
The online reservation can be made on the website www.fabiss.ro and is considered active only after partial payment has been made in the amount of 50% of the total value of the requested services and the rest on the spot, or the total payment in the amount of 100% of the booking value. The reservation can also be made by phone, followed by sending the proof of payment to contact@fabiss.ro or on WhatsApp to the phone number +40 748 391 951. |
We also accept phone reservations at +40 748 391 951. Alternatively, you can send us an email at contact@fabiss.ro, in which to include your phone number or even a message on Whatsapp at the number shown above, and you will be contacted shortly. |
Out of respect for our customers and in order not to confuse any other customer, if an owner decides to cancel the accommodation time for whatever reason, it will only be possible under the following conditions:
- Cancellation more than 3 weeks before the start date of accommodation at the Resort: full refund of the amount sent, whether it is an advance or the entire amount;
- Cancellation between 2 weeks and 3 weeks before the start date of accommodation at the Resort: the advance or the amount paid is not refundable, but the owner can use it in full for a future accommodation;
- Cancellation between 1 week and 2 weeks before the start date of accommodation at the Resort: half of the amount previously paid for the said accommodation is refunded;
- Cancellation less than 1 week before the start date of accommodation at the Resort: the amount paid, either as an advance or in its entirety, is no longer returned to the owner.
Of course, yes, the duration of the reservation can be changed at any time by contacting the Fabiss Animal Resort at +40 748 391 951 or at contact@fabiss.ro.
Având momente cu grad de ocupare 100%, există întotdeauna alți clienți ce sunt refuzați din cauza rezervărilor curente. Rezervările scurtate reprezintă practic o pierdere - atât pentru noicât și pentru clienții care au fost refuzați.
Shortening the duration of the reservation during the stay is possible at any time, in which case the value of the canceled days will not be refunded.
We welcome you anytime at the Fabiss animal resort, located in Pădureni, no. 11, Timiș county. To ensure we have time to provide you with as much information as possible, we recommend a phone call in advance to schedule your visit. You can contact us at +40 748 391 951 or at the e-mail address contact@fabiss.ro Pet hotel visit program: daily between 08:00-12:00 and 16:00-20:00 (Monday-Sunday); Pet taxi service and cleaning program: daily between 12:00-16:00 (Monday-Sunday); |
Check-in: daily between 08:00-12:00 and 16:00-20:00 (Monday-Sunday);
Check-out: daily between 08:00-12:00 (Monday-Sunday);
Late check-out: daily from Monday through Sunday, from 16:00 to 20:00, or the following day from 8:00 to 12:00, consisting of one night's stay related to the selected accommodation space.
Night check-in/check-out: daily between 20:00-08:00 (Monday-Sunday), 200 lei.
The choice of late check-out or night check-in/check-out options will be made at the time of booking, either by phone or by checking these options on the website.
Yes, in situations where pets have grown up together and belong to the same owner, they can stay in the same accommodation. For the second/third pet, a 50% discount is offered from the rate related to the chosen accommodation space. |
Payment can be made in the following ways: - online, pe website-ul www.fabiss.ro, la secțiunea rezervări; - la recepția resortului; - la ridicarea animăluțului de companie prin serviciul de pet taxi; Plata se poate face în numerar, cu card bancar sau prin bancă, în contul menționat în contract, urmând ca eventuale costuri suplimentare (mâncare în plus, ședințe foto extra, prelungirea perioadei de cazare, medicamente, pet taxi etc.), să fie plătite până la data check-out-ului. |
Check-In Documents
La check-in este necesară predarea adeverinței/carnetului de sănătate/pașaportului semnate și parafate de către medicul veterinar curant al animalului, către personalul Resortului pentru animale Fabiss cât și semnarea unui contract și a anexelor aferente acestuia. La check-out se vor returna documentele mai sus menționate, precum și eventualele accesorii/jucării ale acestuia. În situația în care tratamentul medical este unul complex/atipic, se va solicita un document din partea medicului veterinar care a prescris tratamentul. Acest lucru este menționat telefonic înainte de cazarea la resort. |
Accommodation conditions and facilities
La cazare, proprietarul se obligă să aducă carnetul de sănătate și hrana animalului său de companie, necesară pe întreaga perioadă de cazare, aceasta putând fi porționată sau nu.
Opțional, pentru a-i fi creată o tranziție mai ușoară de la mediul de acasă la resort, proprietarul poate aduce și eventuale jucării sau accesorii (lesa, zgarda, culcuș etc.).
Pentru a evita riscul de mușcături, zgârieturi, boli ascunse sau alte evenimente nedorite, la Fabiss Pet Residence cățelușii stau individual în spațiul de cazare ales și intră individual în țarcurile de joacă, cu excepția situațiilor în care aparțin aceluiași proprietar sau au crescut împreună.
În cazul în care proprietarii doresc socializarea cățelușilor, aceasta are loc în fiecare weekend, dacă vremea permite acest lucru, sub supraveghrea atentă, atât a personalului resortului, cât și a proprietarilor animăluțelor.
Yes, the owner will receive pictures of their pet(s) twice per stay, except for stays of less than 3 days, when they will only receive pictures of their pet(s) once.
Opțional, contracost, proprietarii pot solicita sesiuni foto extra.
Depending on the chosen accommodation, we guarantee the most beautiful and long moments of play and good mood for each pet, only under the permanent supervision of the resort staff. |
Curățenia se face de 2 ori pe zi (dimineața și seara), sau ori de câte ori este nevoie, cu soluții profesionale (bio), speciale pentru îngrijirea animalelor de companie. |
Vă vom contacta în timp util și, împreună cu dvs. vom găsi soluția optimă. Putem să-i oferim hrana solicitată de d-voastră, pe care o veți achita la check-out sau, dacă timpul permite, veți putea face comandă on-line cu livrare la noi. |
La Fabiss Pet Residence, fiecare animal de companie este cazat individual în spațiul de cazare ales și doar individual petrece timp în țarcul de joacă. Pentru cățeii mai dificili cu oamenii, avem spații de cazare care permit interacțiunea redusă cu aceștia, în așa fel încât să reducem la minim stresul acestora. We have the facilities and qualified staff in such a way that we can provide the best care for any puppy temperament. Totuși, în eventualitatea în care există cazuri speciale de căței cu un comportament agresiv, vă rugăm să ne contactați înainte de rezervare, pentru a ne asigura că alegem împreună cea mai bună variantă pentru animalul d-voastră de companie. |
Sigur că da, întrucât la Fabiss Pet Residence fiecare animal de companie este cazat individual în spațiul de cazare ales și doar individual petrece timp în țarcul de joacă. |
Resortul pentru animale Fabiss este supravegheat video în totalitate, cu camere video profesionale, night vision, 4 K, 24/24, de către toți angajații resortului. De asemenea, puteți opta pentru o cazare într-o cameră cu acces la cele 2 web-cam-uri ale acesteia sau puteți suna la orice oră și un angajat de serviciu va fi la dispoziția d-voastră. |
Opțional, contracost, toți clienții resortului pot beneficia de acest serviciu, care constă în preluarea animăluțului de companie de unde dorește proprietarul și adusul său la resort și/sau de la resort la proprietar, cu un mijloc de transport electric, climatizat, cu căsuțe speciale de transport animale de companie.
Acest serviciu poate fi solicitat în momentul rezervării sau cu cel puțin 24 ore înainte de check-in/check-out.